Op 25 mei hebben we de "Strand en Duinen Fotoshoot" met 5 modellen voltooid. We waren met 14 leden aanwezig, wat voor zo'n soort activiteit helemaal niet verkeerd is. De locatie was heel goed en het weer werkte prima mee voor wat betreft zon en wolken, maar wat was het verschrikkelijk koud... berekoud! De modellen sloegen zich er dapper doorheen, vonden het helemaal geweldig om een keer model te zijn en verheugen zich hartstikke op de resultaten. Tegen half tien waren zowel de modellen als de fotografen dermate verkleumd, dat iedereen blij was om naar binnen te kunnen bij Prins George, de nieuwe strandtent in Camperduin. Er waren veel liefhebbers voor warme chocomel en zo kwam iedereen weer een beetje op temperatuur, mede dankzij de bitterballen, een lief gebaar van de modellen.
0 Comments
![]() Gisteravond waren we met 23 leden aanwezig op de clubavond. Er beginnen al wat leden op vakantie te gaan en die missen we dan op de bijeenkomsten, maar desalniettemin, toch een mooi koppel met 30 inzendingen voor de competitie 'dubbele belichting'! En weer was het een zeer gezellige avond met Rob en Gerrie als ter-zake-deskundige-juryleden 😂. Er zaten zeer creatieve en soms grappige beelden bij. Één ding was wel duidelijk; de opdracht was best pittig! Maar het heeft een aantal leden er toe aangezet om voor de eerste keer met deze techniek aan de gang te gaan en dat is op zich al geweldig.. Over de nummer 1 was iedereen het eens, dat was Miriam met de foto van de beer gecombineerd met een zonsopkomst, echt heel knap in elkaar gezet. Bij de clubleden kreeg zij daarvoor 42! punten en als je dan ziet dat de tweede plaats 11 punten had, dan is het overduidelijk overwinning. De volledige uitslag is als volgt; Bij de jury nummer 1: Miriam met de Beer 2: Loet met de begraafplaats in Margraten 3: Renee met de jagende Buizerd Bij de leden nummer 1: Miriam met de Beer 2: Renee met de tafeltennissende Peter 3: Johan met de Ooievaar en Miriam met de Gorilla. Mooi gedaan allemaal! ![]() Tjonge jonge jonge, wat een opkomst gisteravond... 28 Leden in-the-house! En wat nog mooier was.. 46 foto's op de beamer! Hartstikke leuk dat er zoveel actie is binnen onze club. Voor de jury was het wel weer een zware dobber om al die 46 foto's te moeten beoordelen, maar dat is gelukt. Wel moesten de mannen (Loet en Henk K) af en toe even aangespoord worden om de gang er in te houden, anders waren we om middernacht nog niet klaar geweest 😉😂. Natuurlijk zaten er drie toppertjes bij volgens de jury, te weten; 1. Johan met het Sluishuis in Amsterdam 2. Cor met kleurrijk Portugal 3. Linda met 'de Rotterdam' in Rotterdam En ook de aanwezige leden kwamen tot een top 3, te weten; 1. Cor met kleurrijk Portugal 2. Wiebe met het Fletcher Hotel 3. Joke met het Sluishuis bij nacht. Gefeliciteerd alle 5! Erica Op 23 februari was er weer een gezellige beameravond met als onderwerp “Vrije keuze” De beameravond was weer een gezellige avond en de jury had het behoorlijk moeilijk. Niet alleen met de keuze van de winnaars te benoemen, maar ook met de elektronische aanwijsstok. In de opening van de jury werd al vertelt dat de keuze zo moeilijk was, dat er meerdere nummers 1 foto’s waren, maar dat mag helaas niet. In het wetboek van de fotoclub artikel 120 Punt 5 lid 3 staat het volgende. “De jury moet altijd een nummer 1,2 en 3 aanwijzen. Voor degene die straks het bestuur gaan bellen, dit artikel bestaat niet echt. Na een moeilijk beraad heeft de jury besloten om hun definitieve beslissing af te laten hangen van de volgende mening. Welke foto zou ik graag boven mijn bed willen hebben. In het begin dacht ik, dat is wel raar, want mijn parende vliegende herten zou dan nooit gekozen worden. Dit zou niet goed zijn voor Aris en Claudia. Maar na een paar foto’s te hebben gezien, begreep ik hun motivatie. Wat zaten er prachtige foto’s bij van onze leden. De ene foto was nog mooier dan de andere. Wat moet je als jury dan nog doen. Ze hebben zich er weer prachtig doorheen geslagen en er werden goede tips gegeven om enkele foto’s nog iets te verbeteren. Jullie hebben het weer super gedaan. De jury heeft ook besloten om een aanmoedigingsprijs voor de creativiteit in het leven te roepen. Dit is naar mijn weten de eerste keer en een leuk initiatief. Hiervoor kwamen de volgende foto’s voor in aanmerking. Fotonummer 29 Ingrid van Sichem Fotonummer 40 Tonny Pilot Fotonummer 41 Wiebe Halbersma Door de jury zijn de volgende nummers 1,2, 3 benoemd
Door de leden
Na de pauze nog enkele hilarische actiefoto’s van leden, die enkele kegels omver wilde werpen. Het aanglijden en het werpen van de bowlingbal kwam overeen met de beste profs uit ons land. Daarna gaf Loet nog enkele tips over het bewerken van foto’s en hoe kan je een freeware programma gebruiken. Hij liet een programma zien van “Photodemon 9”. Je komt dan op de download site uit. Hier kan je de” latest stable release” downloaden. Ik heb ook een link toegevoegd over het uitlezen van een histogram. Het is van Zoom.nl en een youtube filmpje ( In het Nederlands) Ik hoop dat jullie ook allemaal hebben genoten net als ik. Op naar de volgende opdracht. Gerrie Op maandagavond 20 februari waren we met een delegatie van 8 man op bezoek bij Fotoclub Koedijk.
Enkele jaren geleden waren ze bij ons geweest, eigenlijk was dit nog een tegenbezoek. We zaten in een zaaltje met een een groot TV scherm in de Rietschoot, het dorpshuis van Koedijk. Fotoclub Koedijk bestaat 10 jaar, dus een vrij jonge club. De fotoclub heeft ongeveer 25 leden, tot maximaal 30. Nu waren er denk ik 15 leden van hun club. Loet, Marion, Johan, Rob en ik hebben allerlei foto's en AV series laten zien. Zeer gevarieerd. Loet: rondreis IJsland Marion: paardenserie Johan: zwart-wit serie Rob: onderwater fotografie Sytske: AV series Het werd enthousiast ontvangen. Na afloop nog wat gedronken en daarna huiswaarts. Evt. gaan we in de toekomst nog iets samen doen. Al met al een leuke uitwisseling van 2 fotoclubs. Gewoon gluren bij de buren. Sytske Het is donderdagavond half 8 als de voorbereidingen voor de clubavond beginnen. Koffie wordt gezet en heet water voor de thee gemaakt. In de zaal worden de tafels en stoelen gearrangeerd en de presentatieborden met bijbehorende lampen gereedgezet. Al vroeg stromen de leden binnen, 23 in totaal plus 3 aspirant leden. Armando Jongejan meldt zich intussen ook. Hij zal deze avond de foto’s bespreken en jureren. In totaal zijn er na wat passen en meten zo’n 28 foto’s op de borden gearrangeerd.
![]() Na het officiële deel bleef het nog lang gezellig maar uiteindelijk was het rond een uur of 11 toch weer tijd om de boel op te ruimen en in te pakken. Tot de volgende clubavond De onderstaande leden zijn in het zonnetje gezet door het bestuur.
- Links boven Tonny Pilot v/d Kort voor haar boekhoudkundige ondersteuning. - Rechts boven Jan van Goethem voor het beschikbaar stellen van geluidsapparatuur. - Links onder Henk Katuin voor het verzorgen van de catering tijdens de clubavonden. - Rechts onder Gerrie Legué voor het bijhouden van de website. Wiebe en Johan van harte gefeliciteerd met het lidmaatschap van 25 en 12 1/2 jaar bij de fotoclub.
Vandaag hebben we met een groepje leden een soort van
'expositie-marathon' gelopen. Het begon om 14.00 uur in de Bibliotheek in Schagen, waar 12 leden vandaag voor het eerst exposeren tot eind maart, en waar ze ieder voor zich hun foto kwamen afgeven. Johan was eerst nog naar Magnushof gereden om 3 foto's op te halen die van Magnushof naar de Bibliotheek verhuisden. Johan en ik hebben vervolgens de 12 foto's een mooi plekje gegeven... Ik gaf aanwijzingen en Johan voerde ze uit! Vervolgens spurtten Johan en ik naar Magnushof waar alvast met man en macht de ruim 120 foto's van de wand waren gehaald en verdeeld in een groep foto's die naar huis gingen en een groep foto's die naar Huisartsenpraktijk de Nes verhuisden. Joke had het gelukkig allemaal op papier staan waardoor de boel redelijk overzichtelijk bleef. Ik moest nog snel even terug naar de Bieb met het informatiebordje uit Magnushof, want stel dat iemand geïnteresseerd is in onze club of in onze foto's, dan moet natuurlijk wel duidelijk zijn waar men terecht kan. Nadat alle foto's uit Magnushof in de auto's waren geladen is het hele spul naar Huisartsenpraktijk de Nes gereden om daar de oude foto's te verwijderen en de 'nieuwe' op te hangen. Ook daar werden, op aanwijzing van de dames, de foto's met uiterste precisie door de heren opgehangen en uitgelijnd. Al met al een prima samenwerking waardoor we om 16.30 opgelucht deze marathon konden afsluiten. Erika |