Fotoclub Schagen
  • Home2
  • Blog
  • Leden
    • Algemene Informatie
    • Agenda
    • AV series maken
    • Bestuur
    • Foto's bespreken
    • Wist u dat ?
    • AVG
  • Foto's
    • Foto van het jaar
    • Maandcompetitie
    • Beamercompetitie
    • Fotocompetitie
  • Exposities
    • De Nes
  • Archief
    • EXPO 50jaar AFV
  • Links
  • Contact
  • Portfolio's
Picture

Algemene Informatie voor leden

​Versiedatum: 23-01-2018
​​Redactie: jc.barsingerhorn@quicknet.nl

Amateur Fotografen Vereniging A.F.V. Schagen opgericht op 29-10-1963
KvK-nummer: 40636175, Rekening: NL33 INGB 0000 2493 95
www.fotoclubschagen.nl

Bestuur
Voorzitter:                             Henk Katuin, Antoniszstraat 31, 1752 AD St Maartensbrug
                                               0224-561107, henkkatuin@quicknet.nl
Secretaris:                              Jaap Barsingerhorn, Gebr.Luiderstraat 4, 1742 SL Schagen
                                               0224-297136, jc.barsingerhorn@quicknet.nl  
Penningmeester:                  Joke Ligthart, Alingterp 30, 1749 EC Warmenhuizen
                                               0226-393002, j.ligthart23@quicknet.nl
Lid:                                        Loet Leenders, Gebr. Luiderstraat 8, 1742 SL Schagen
                                               0224-214513. loetleen@gmail.com
Lid:                                        Johan Blankwater, Frits Kruitstraat 8, 1742 SZ Schagen
                                               0224-215911,  johanblankwater@gmail.com

Commissies / coördinatoren
  • Makado expositie Commissie( Taak coördinatie van de expositie in het Makadocentrum) :
    Erika Schouten, Henk Katuin, Johan Blankwater en Tonny Pilot
  • Fotobond Commissie (Taak verzorgen inzending bondsfotowedstrijd en informatie geven over andere fotobondswedstrijden):   Johan Blankwater
  • Coördinator P.R.: Joke Ligthart. S.v.p. bij exposities, activiteiten etc. tekst en foto’s aanleveren bij Joke t.b.v. publicaties in de pers.
  • Coördinatie expositie Huisartsenpraktijk De Nes: Joke Ligthart
  • Coördinatie expositie Magnushof:  Joke Ligthart
  • Website: Webmaster: Gerrie Legué.  Aanleveren van foto's voor de website bij Gerrie . Foto's voorzien van naam en titel in de hoogste kwaliteit JPG

Clubavonden
  • 2e en 4e donderdag van de maand, aanvang 20:15 uur. Bovenzaal van Restaurant “De Posthoorn”, Markt 20 Schagen
  • Clubinformatie verschijnt minstens één keer per maand per email
    Alle informatie is ook te vinden op de website van de club. http://www.fotoclubschagen.nl/
  • Bij binnenkomst vult ieder lid de presentielijst en de twee drankenlijsten in.
  • De drankjes rekent ieder zelf na afloop af in het restaurant.
 
  • Fotocompetitie
    • Maximaal 2 foto’s. Passe-partout maximaal 40 x 50 cm, afmeting foto is vrij. 
  • Beamercompetitie
    • Maximaal 2 foto’s, in jpeg formaat. E-mailen naar Loet Leenders (loetleen@gmail.com) tot uiterlijk de zondag voor de clubavond.  Geef de foto de volgende naam: COM1 direct gevolgd  (dus zonder spatie) door je initialen. De tweede foto krijgt de naam COM2 plus initialen.
    • Mac gebruikers kunnen de bestanden gecomprimeerd als zip-bestand versturen.
    • Maximaal 2 AV-series, maximaal 5 minuten per serie, maximale beeldgrootte (lange zijde) 1920 pixels, EXE. Een serie kan slechts een beperkt gedeelte bewegend beeld bevatten. Inleveren:  zie hierboven. De AV-series worden na de clubavond van de computer verwijderd.
  • Foto's  van de maand.
    • Per clubavond kiest een jury en de clubleden een top 3.  Van de secretaris ontvang je een stembriefje. Je mag niet op je eigen foto stemmen. De foto's nummer 1 worden op de website geplaatst. Indien jury en clubleden dezelfde nummer 1 hebben gekozen, mag nummer 2 gekozen door de leden ook op de website. Ook de  nummers 1 van de afgedrukte fotoavonden worden op de website geplaatst. Lever dus een digitaal bestand in bij de webmaster.
  • Foto bespreken
    • Wanneer er na de pauze mogelijkheid is om foto's te laten zien geef je ze ook een eigen naam. In dit geval NP1 direct gevolgd door je initialen. Alle getoonde beamerfoto's blijven een poos op de website staan
  • Foto van het jaar
    • Tijdens de verkiezing van de foto van het jaar doen alle foto's mee die als foto van de maand op de website geplaatst zijn .Van de beamerfotocompetitie moeten dus de foto's ook afgedrukt worden. Bovendien  mag ieder lid 1 foto naar keuze meenemen. De verkiezing zal door een externe jury plaatsvinden. De winnaar krijgt een wisselbeker.
  • Juryleden.   
    • De jury kent een wisselende samenstelling van 2 personen. Tijdens de jaarvergadering wordt er een lijst samengesteld van de leden die dit af en toe willen doen

Exposities
Tentoonstelling in het Makadocentrum
  • Afmeting aluminium fotolijst 50 x 60 cm, zonder glas. Op de achterzijde van de lijst de volgende gegevens vermelden: Titel van de foto, naam van de maker. De lijsten worden allemaal verticaal opgehangen.
  • Inlijsten / zwart passe-partout (zie afbeelding). Foto’s moeten worden opgeplakt.
  • De bovenrand van het zwarte passe-partout is altijd 7,5 cm. (zie figuur onderaan de pagina).
  • Tijdens deze expositie kan het publiek een stem uitbrengen op de foto’s. Indien jouw foto door het publiek als winnaar is gekozen, dan moet je de foto met passe-partout beschikbaar stellen aan de publiekswinnaar. Je ontvangt een vergoeding van € 25,= van de fotoclub.
  • Consumpties Makado-expositie (koffie, thee, fris): De opbouwers krijgen 2 consumpties op kosten van de club.
  • Wanneer je tijdens een tentoonstelling een foto verkoopt gaat 10% van de opbrengst naar de club. 

Tentoonstelling Huisartsenpraktijk De Nes en Woonzorggroep Samen "Magnushof"
  • Lever op tijd je foto's digitaal aan bij de coördinatoren met vermelding van de presentatie
  • Voor de aluminiumlijsten gelden dezelfde voorwaarden als hierboven vermeld.
  • In een van de gangen van de Magnushof kunnen ook smallere lijsten opgehangen worden
  • Ook foto's zonder passe-partout is mogelijk. Maar maak wel een eenheid van je presentatie.
  • Voor de expositie in de Magnushof lever je herkenbare mat afgedrukte foto's in.
  • De foto's worden daar niet te hoog opgehangen zodat mensen in een rolstoel ze ook goed kunnen zien

Clubuitje
  • Het bestuur draagt er zorg voor dat er jaarlijks een meerdaags clubuitje georganiseerd wordt.
  • De organisatoren bepalen een bestemming – in overleg met de leden en stellen een begroting op en een maken een annuleringsregeling bekend
  • De deelnemers melden zich aan en doen een aanbetaling, waarmee zij zich definitief aanmelden.
  • Wanneer een deelnemer zich afmeldt  krijgt hij de aanbetaling niet retour
  • Wanneer een deelnemer zich van te voren afmeldt – termijn afhankelijk van de gemaakte annuleringsregeling -  krijgt hij de reeds gemaakte kosten niet retour tenzij een ander clublid in zijn plaats mee kan gaan.

Diversen
  • Leden krijgen gemaakte kosten t.b.v. de fotoclub alleen vergoed na toestemming vooraf van de penningmeester. Declaratie voorzien van originele nota’s / bonnetjes.
  • Alleen indien je op verzoek van het bestuur autokilometers ten behoeve van de fotoclub maakt ontvang je een kilometervergoeding van
    ​€ 0,20 incl. BTW.
Picture
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.
  • Home2
  • Blog
  • Leden
    • Algemene Informatie
    • Agenda
    • AV series maken
    • Bestuur
    • Foto's bespreken
    • Wist u dat ?
    • AVG
  • Foto's
    • Foto van het jaar
    • Maandcompetitie
    • Beamercompetitie
    • Fotocompetitie
  • Exposities
    • De Nes
  • Archief
    • EXPO 50jaar AFV
  • Links
  • Contact
  • Portfolio's